pannacotta

Vaniljpannacotta med muscovadosocker.
3 pers
3 dl Vispgrädde
2 msk socker
2 msk moscuvadosocker
1 tsk vanilj-pulver
1½ gelantinblad
1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten
2. Koka upp grädden med socker, muskovadosocker, vanilj-pulver.
3. När grädden kokat upp dra från plattan.
4. Krama ur vattnet från gelatinbladen och lägg ner gelatinen i grädde, rör om så allt löser sig.
5. Låt gräddblandningen svalna och häll sedan upp det i fina glas, låt stå i kylen minst 3 timmar.
servera med en bärsås, gelé eller bara med färsk frukt och bär.
I detta receptet har jag använt gelatinblad som jag köpt i affären.
Det var lite svårt till en början eftersom jag jobbar inom restaurang och där har vi en helt annan storlek på gelatinbladen, men nu har jag hittat rätt med mina små blad också.
Här har jag dekorerat med hallongelé, hallon och hyvlar choklad
hallongelén: frysta hallon, gelésocker.
Pannacotta är en väldigt vanlig dessert.
Super enkel att göra och en dessert som går att variera i alla sorters smaker och färger.
Det är bara fantasin som sätter gränserna.
R Eriksson

Kommentarer
Postat av: Emelie o Pelle

Som bloggen utvecklas!! Jätteroligt att se! Du är så duktig!! Puss

2010-10-08 @ 14:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0