En helg..

Helgen började bra med Jason mraz konsert i Lund, som var fantastiskt bra! han är sååå sjukt bra, helt ärligt! jag älskar honom! haha där va sjukt mycket folk dessutom, över 2000 galet,



men här slutar också det roliga på helgen, på lördagen väntade jobb, började klockan 9 på morgonen, allt gick bra, jag var väl förberedd när vi öppnade restaurangen klockan 18:00. 19:30 sitter jag i skiten, när jag står med tre mans jobb helt själv, 160 gäster som ska äta 3-rätters, jag gör 2 av rätterna, det funkar inte. jag tog det som en Rebecka, fortsatte jobba trots tårarna störtade ner för mina kinder, jag hade inget val än att bara fortsätta och göra mitt bästa!
Det var tufft och kändes förjävligt!
Tur det inte var mitt fel.
Efter några timmars sömn senare var det dax att börja jobba igen, fasade för en snarlik kväll som gårdagens men allt flöt på så bra, gästerna kom på om på och det var bara tvårätters. SKÖNT! hade inte orkat en sån kväll till.
Man kan inte ta hur mycket som helst.

Idag, måndag har jag varit ledigt, mycket skönt måste jag säga, har inhandlat lite saker till mitt hem, snart är jag nöjd men inte än! :) soffan återstår.

R Eriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0